familjemöte

Jag berättade för Mamman och buspojkarna om vänner som varje söndag samlar familjen och går igenom veckan som kommer. Planerar mat, vem som ska hämta barnen, vad som händer i skolan o.s.v.

Sedan kom jag på att det är ju en superbra lösning på mitt problem. Det har ju på något sätt blivit så att det är jag som håller koll på allting här hemma, från när vi ska byta lakan till att läxorna görs. Som jag skrev tidigare så är det jättejobbigt. Och dessutom har jag  svårt att släppa kontrollen.

Om vi sätter oss ner tillsammans varje söndag och går igenom veckan som kommer så kan vi ju dela upp ansvaret. Kanske ska vi till och med skriva ner alltihop och hänga på anslagstavlan. Då borde jag ju kunna släppa kontrollen. Vi kan ju klämma in lakansbyten och annat iblandgöra som jag alltid får påminna om.

Det är ju värt ett försök. Som det är nu är det ohållbart känner jag. En del av min inre stress beror helt säkert på det här. Och att jag dessutom har svårt att komma ihåg saker spär ju bara på stressen.


Förresten, jag undrar vem som kommer att få se till att familjemötena blir av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0