ny vecka

Idag känner jag mej faktiskt pigg och sugen på att göra saker. Härligt! Ska röja vidare i källaren och slänga mer. Det blir ett lass till tippen i eftermiddag och ett lass till välgörenhet imorgon. Bäst att få med så mycket som möjligt.

Var ute igårkväll och planterade mina perenner. Det blev bra tycker jag. Vi får väl se om jag får godkänt av AC. Och om dom klarar sej... Jag ska nog leta upp några fina marktäckare att plantera runt omkring också. Och så fick jag gräs över. Kanske ska jag gräva en ny rabatt? Se där, bara jag börjar så kan jag fortsätta. Men det är just det där med att börja som jag har så svårt för.

Det här med att komma ihåg saker tar alldeles för mycket energi just nu känner jag. Och väcker olust. För jag vet inte vad jag har glömt. Eller om jag har glömt något. För jag kommer inte ihåg särskilt mycket.
Möten och telefonsamtal jag ska ringa skriver jag upp i almanackan (gäller bara att komma ihåg att titta där...). Men allt annat. Allt från att laga ett par byxor till att vattna blommorna kan försvinna utan ett spår. Och saker som jag lovat barnen...det är nog det som känns värst att glömma

Borde ha ett system för att skriva ner viktiga saker som jag ska göra. Kanske ska testa med att ha ett block liggande i köket. Fast det gäller ju att jag inte glömmer bort vad det var jag skulle skriva innan jag kommer dit. För så är det hela tiden. En tanke kan försvinna på ett ögonblick. Otäckt. Speciellt för mej som gärna vill ha kontroll.

Idag får jag inte glömma att märka kudden som sonen ska ha med sig till skolan.

Kommentarer
Postat av: maria

Jag har ett block på köksbordet som jag skriver upp saker på och det är rätt bra, det ligger på min plats så att jag alltid har koll... Kram på dig!

Postat av: Loj

Jag skriver ALLT i almanackan just nu,
fast problemet är ju att hitta den. Hmm.

2007-08-27 @ 10:17:36
URL: http://brorsornabus.blogspot.com
Postat av: Tierra

Ja, du... det där med tandläkaren är som sagt inget vidare... och även om det så bara är undersökningen det handlar om så får jag en sån fruktansvärd ångest... har alltid varit så och det har inte blivt bättre med åren precis...
Återsåt att se hur jag ska klara det nästa gång kallelsen dyker upp... *suckar tungt*
Hoppas att din vecka blir bra i alla fall !
Varma hälsningar, Tierra

2007-08-27 @ 14:24:10
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: malve

Får nog inhandla ett block för dagliga småsaker. Fast frågan är om det får ligga kvar..har små klåfingriga tjejer som ritar på varenda liten pappersbit dom kan få tag på. :)

2007-08-27 @ 22:02:00
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0