who killed Laura Palmer?

Har lånat Twin Peaks-boxen av syrran. Såg serien från början när det begav sej, men det var ju rätt länge sedan, och mannen missade det. Men jag kommer ihåg rätt mycket. Ska se de första delarna, sen spårade det väl ur ganska rejält.

Har fortfarande en del ångest. Ussa! Det positiva är väl att jag haft en jämn nivå hela dagen. Annars brukar jag ha mer ångest vid jobbiga situationer, men hela stadsbesöket kändes likadant.
HIttade fina saker på rean som jag ska få av mamma. Hon bad att få det inslaget och så ska jag få det på söndag. Rätt barnsligt. Men det är ju kul med presenter!  Hinner nog glömma bort vad det var...

Läggdax. Första avsnittet var två timmar långt så det blev lite sent.
Hoppas att barnen sover till iallafall halvåtta imorgon. De verkar ha kommit in i semestervanor nu.

Kommentarer
Postat av: rosenblom

såg det när det begav sig. måste gjort premiär kring 90 eller 91? första hälften är det bästa jag sett andra hälften det sjukaste jag sett... ska köpa boxen tror jag. men jag har inte ro att sätta mig och se allt. minns ju hur det artar sig...

2007-07-13 @ 23:49:44
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: malve

Det måste varit 90 eller våren 91.
Har bara sett om pilotavsnittet än, men jag minns i stort sett allt. Men det är värt att se igen för det är så vackert filmat. Och jag minns inte vem det var som mördade henne. (Pappan?)

2007-07-14 @ 09:31:51
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: rosenblom

minns inte vem det var. även om allt kretsade kring det känns det inte som seriens kärna. vill minnas att det var alla skildringar av personerna som var behållningen. och mystiken i musik och över hela samhället.

2007-07-14 @ 22:35:13
URL: http://rosenblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0