det svarta giftet

Nu har det gått helt överstyr. Mitt kaffedrickande. (Och jag som faktiskt hade slutat...).

Idag ville sonen gärna att pappa skulle lämna på skolan så att han fick äta frukost där (jag funderar lite på om de har något extra fredagsgott...). Och jag hakade på och tyckte att det var en utmärkt idé.

Och den smärtsamt ärliga anledningen till det var att jag då skulle hinna dricka en mugg kaffe innan terapin. Det känns som att jag är riktigt fast i träsket. Suck. Speciellt som jag sitter här och dricker kaffe före frukost. Hur snällt är det för magen?

Så nu måste jag bestämma mej. Antingen slutar jag NU. Eller också fortsätter jag men då måste jag träna bort det där med att jag måste stanna hemma i ett par timmar efter en kopp.

Det är nog lika bra att jag slutar. Ska bara unna mej fredagskoppen efter terapin också.

Eller så kanske jag ska börja med espresso. Förmodar att det är för att jag hinkar i sej en jättemugg med mjölk som jag blir så himla kissnödig.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag har gett upp när det gäller kaffet. Tidigare tänkte jag att jag skulle sluta eller dra ner, men nu tänker jag att jag får ha en last i alla fall. Fast jag har ju inte det att jag blir kissnödig av det.

Förr fick jag ont i magen när jag drack för mycket, men nu är det på en ganska konstant nivå. Två muggar på morgonen är ett måste, sen blir det som det blir. Ibland inget mer överhuvudtaget, som mest tre muggar till.

Tror det är lätt att underskatta kraften i koffeinet. Det är ett starkt beroende, och svårt att sluta med. Kanske inte som att sluta röka, men frestelsen att börja igen kan nog vara lika stark. Det är ju inte lika farligt med återfall heller, bara en kopp...

2007-11-09 @ 10:48:10
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: Luna

Svårt dilemma det där. Själv har jag börjat med nikotingiftet igen. Det är skit med gift men nikotingiftet lugnar ned mig och jag tar hellre till det en annat lugnande.
Lycka till med ditt beslut vad det än blir och försök att inte ha skuldkänslor för det är inte heller bra.

2007-11-09 @ 13:53:52
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: malve

Mmmm...måste bestämma mej...men det är lättare att sluta när jag inte är så trött...

2007-11-09 @ 21:22:30
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0