kortsanering

Sådär ja. Nu har jag slängt alla rabattkuponger som satt på kylskåpssidan. Ett par av dem sved ordentligt eftersom jag redan tänkt ut vad jag skulle köpa för dem.
Vilken tur att jag var och handlade maten redan igår. Jag hade 10% på hela köpet plus en mängd erbjudanden som jag utnyttjade.  :)

Nu till korten. Jag har följande klubbkort:

- Lindex (rabattkuponger)
- Ikea
- Åhléns (rabattkuponger, bonuscheckar)
- Polarn o pyret (rabatter, bonus)
- ICA (rabatter, bonus)
- Med mera (Coop, KappAhl, bokus...) (rabatter, bonus)
- Theaffären (stämpelkort med bonus)
- Blomsterhandeln (stämpelkort med bonus)
- Bokhandeln (stämpelkort med bonus)

Stämpelkorten slänger jag. Och av de andra korten ska jag nu bara använda ICA och MedMera-kortet, eftersom jag har pengar insatta på dem.

Ikea och Lindex känns inte så farliga att skippa för där får jag ingen bonus.

Men Åhlénskortet får man väl betala för om man inte kommer upp i en viss summa...och på Polarn o Pyret får man ju inte förtur till rean....fast å andra sidan ska jag inte gå på reor ju.... De två korten känns hårt att inte använda.
Bäst att lägga ur korten.

När jag tänker på det...jag är ju verkligen helt fast i det här träsket!
Inte så att jag köper det jag inte behöver, men jag styrs av rabatterna när jag väl handlar.
Idag t.ex. är det bara strumpbyxorna som är köpta till ordinarie pris av det jag har på mej.

Jag blir stressad när jag läser om reor och extrapriser, när jag får rabattkuponger, när jag ska gå och handla dessa varor och så är det stressande med alla giltighetstider för rabatterna.

Jag får nog köra på det här ett tag nu eftersom jag inte har så stort inköpsbehov för tillfället. De flesta julklapparna är inköpta (på rea så klart) och barnen har de kläder de behöver. Och jag har väl inte heller tänkt köpa mej något nytt direkt. Dessutom anar jag att frysen är fullproppad med mat. Vi får se ikväll när frysen ska avfrostas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0