när göra vad?

Veckans terapiläxa var att se över mina uppgifter i hemmet och se vilka jag ska göra när det finns tid och vilka som kanske är bäst att bestämma en särskild dag för. Om man bestämmer sej för at tvattna blommorna på torsdagar så kan man släppa borde vattna-tankarna alla andra dagar. Jag görannars lätt så att jag går omkring och tänker att jag borde men sedan gör jag i allafall ingenting. Och att tänka på att vatnna blommorna tusen gånger om dagen kräver ju en hel del energi.

Betala räkningar  den 26:e varje månad
När det gäller räkningarna så tar det onödigt mycket tid eftersom jag ibland lägger in räkningarna runt den 20:e, medan mannen får lön den 25:e och mina pengar dyker upp den 26:e. Mannens lön syns ofta någon dag före, så den ekonomiska planen gör jag upp den 24:e. Och sedan går jag in både den 25:e och den 26:e och flyttar runt pengar. Dessutom oroar jag mej för att jag ska glömma föra över pengar.

Matplanering                 måndag
Matplaneringen gör jag på söndagkvällen men egentligen vore det smartare att göra den på måndagen eftersom reklambladet från ICA kommer med måndagsposten. Så nu blir det så att jag gör planeringen på söndagen och ändrar en del på måndagen. Bättre då att planera tisdag - måndag.

Matinköp                        måndag
Planeringen av matinköpen gör jag i samband med matplaneringen. Själva handlingen kan väl variera.

Tvätten
Oftast blir det så att jag tvättar veckans tvätt på helgen. Kanske vore det sartare att tvätta lite i veckan också.
Iallafall när vi byter lakan, då tvättar jag direkt.

Vattna                               torsdag
      
Veckomöte                     helgen                

Städning av barnrum    måndag        

Damma                              tisdag

När tid finns:
Byta lakan
Sonens matteläxa
Klädinköp
Presenter   
Packa skolväskor

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Jag har fasta dagar för en del av mina arbetsmoment och lite nyttig flexibilitet för annat.

2007-11-15 @ 18:22:36
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Jag tror att det är rätt bra för mej, annars har jag nog allt kvar i slutet av veckan.

2007-11-15 @ 20:36:55
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0