planer för idag

I natt fångade vi musen. Tack för det. Men nu fick vi städat bakom spisen.

När jag skurade efter musens framfart kom jag på att det finns ju en hel del sysslor till som ska göras ibland. Städa garderober, köksskåp, badrumsskåp, lådor...  Det behöver ju inte göras ofta men ibland så. Och det är alltid jag som sköter det. Fast jag är bättre på att rensa bort onödiga grejjer än  vad min man är, så det får  väl vara så att jag gör det. Fast jag ska lägga till det på listan.

Idag ska jag sy kjol med 5-åringen. Hon är eld och lågor. Jag tänkte ut ett mönster i natt så det går nog ganska snabbt. Vore häftigt med spets nertill, men det har jag nog ingen. Och fru W är på semester (hon är slöjdlärare och har det mesta).

Och så ska jag och 2,5-åringen baka sockerkaka. Hon ska bjuda på det på dagens familjeråd.

Nu är mannen ute med barnen och bygger mur. Himla bra fördelning. Jag sitter inne i lugn och ro och dricker kaffe.

Kommentarer
Postat av: Luna

Jag har krattat o trimmat lite. Nu är sambon, med vän o barn o tar upp våran båt och då passar jag på att smita in en liten stund.

2007-11-10 @ 13:13:07
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Di

Oj vad mycket det händer här ;) du har verkligen legat i och jobbat mycket med olika saker, det är ju bra, och framförallt att du märker själv hur det fungerar är ju formidabelt! kram och ha en bra kväll!

2007-11-10 @ 17:45:01
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0