dagens otrevliga händelse

Glömde visst bort det i går. Eller hände det ingenting otrevligt? Minns inte!

Dottern ville inte att jag skulle gå ifrån henne på dagis, och vi var sena redan när vi kom dit.

Vad kände jag i kroppen:
Spänd i hela kroppen. Klump i magen

Vilka känslor och tankar hade jag:
Jag var irriterad och stressad.
Orolig. Lite dåligt samvete för att jag skulle lämna henne.

Varför just idag? Vad är det med henne? Men lilla gumman...håller du på att bli sjuk? Har det hänt någonting?

Vad känner jag nu när jag tänker på händelsen:
Blir lite orolig för hon brukar inte vara sån.

Kommentarer
Postat av: Di

Nya Må Bra var det ja ..hon säger så här:..Man blir inte gladare av att älta hur dåligt man mår, det blir snarare tvärtom. Det är som att peta i ett sår så att det aldrig kan läka.
Jag kan tycka att det var en intressant synvinkel och att hon har rätt i det om sår...
Kram.

2007-10-02 @ 22:05:33
Postat av: malve

Det händer ju att jag fastnar i negativt ältande. Men mycket av ångesten kommer ju från automatiska tankar, som man måste synliggöra för att komma åt.
Och det kanske är så att när man mår lite bättre så kan man tycka att man ältade, fast det egentligen var så att man inte orkade se någonting annat.
Ska till bibblan idag, då hinner jag kanske läsa artikeln. kram:)

2007-10-03 @ 08:39:29
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0