måste-borde-vill

Nu har listat mina vardagsaktiviteter och saker som jag har dåligt samvete för att jag inte gör.
Jag har säkert glömt en hel del, men jag får fylla på om det kommer fram fler saker.
Det var inte mycket som hamnade i Vill-raden.


 MåsteBordeVill
Lämna på dagis innan 8x  
Hämta på dagis ca kl 15x  
Tvätta kläderx  
Bloggenx  
KBT-bilkörningx  
Meditationx  
Medv.närvaro-vardagx  
Vattna blommorx  
Bjuda hem vännerx  
Äta lunchx  
Laga middagx  
Tacka ja till inbjudningarx  
Betala räkningarx  
Bada barnenx  
Sonens läxorx  
Förbereda Skolväskornax  
Planera/köpa barnkläderx  
Köpa presenterx  
Läsa sagorx  
Ringa kompisar x 
Skjutsa till dansen x 
Styrketräna x 
Andrum 5 min x 
Promenad x 
Rent på diskbänken x 
Dammfritt golv x 
Ordning hemma x 
Stryka x 
Rensa ogräs x 
Beskära träd x 
Pyssla med barnen x 
Bjuda på hembakat x 
Åka och handla (stan) x 
Läsa böcker x 
Plantera höstkrukor x 
Fotoalbum x 
Familjeråd x 
"Piffa" hemma  x 
Sex x 
Ta hand om frukten x 
Syjunta  x
Yoga  x
Baka bröd  x

Nästa steg blir att analysera vilka måsten som verkligen är måsten. Med målet att återfå lusten att göra saker. Ingen tycker väl att ett måste är särskilt roligt... och ett borde ger ju bara en massa press.

Fast nu ska jag gå och sova en liten stund.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Vad bra att göra det så tydligt. Det tråkiga är ju att det ofta är saker man vill som blir till måsten eller borden.
Lycka till med nästa steg. Och hoppas att din vecka blir bra och lagom. Kram :)

2007-10-08 @ 10:21:08
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: maria

Säger som Miranda, det är bra med tydligheten... Samtidigt så förstår jag att du funderar äver det här med lusten, viljan att göra saker och även över vilka måsten är måsten egentligen... Det blir nog olika svar på det beroende på vem som svarar:) Ha en fin dag! kram

Postat av: Jenny

Gud vad duktig du är som jobbar med dig själv. Du kommer att utvecklas något otroligt av att lägga ner extra tid o se hur dagarna egenligen ser ut. Heja heja!

2007-10-08 @ 15:01:43
URL: http://dojdan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag ska tillägga att jag också hade extremt många "måsten" för mig förut. Men nu har det nästan slagit över helt och jag har för få måsten. Nu måste jag försöka få tillbaka min struktur på vardagen. Men jag var tvungen att bryta mönstret helt för att komma ur det. Det är visseröligen inte lika lätt när man har barn.

2007-10-08 @ 15:03:37
URL: http://dojdan.blogspot.com
Postat av: malve

Jag har nog förstört lusten genom att göra allt prestationsinriktat och kravfyllt. Om jag ska så ska det vara bra.
.
Spännande att bryta helt. När man bara har sej själv så finns det väl egentligen inte så många måsten.

2007-10-08 @ 21:25:29
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0