slutspurt på dagen...

Jag klurade ut en bra lösning på barnhämtningen.

Först tog jag bilen och hämtade tjejerna. Lade cykeln därbak. Sen åkte vi och handlade.
I affären tog det tid. Vi fick vänta på att kycklingarna skulle bli klara.
 Sedan var det ingen större idé att åka hem.
Så vi gick till bibblan. Hann vara där en liten stund när hon som inte har blöja plötsligt kissade på sej.
Som tur var stod hon på golvet... bara att plocka av kläderna och ta på överdragsbyxor och fleece.

Sen körde jag hem och lämnade mat och cykel medan barnen satt kvar i bilen
(Jag klarade av att inte följa impulsen att rusa på toa de minuter jag var hemma...fast det var nära...)

För att direkt därefter åka till skolan och hämta sonens hoj.
Och sedan sonen.
Hem och laga mat.
Äta och puuusta ut i soffan.
Barnen mumsar jordnötsringar.
Själv åt jag alldeles för mycket.mat..ingen vidare matro med tre trötta barn så jag bara lassade in emellan bråken utan att känna efter.

Nu hoppas jag att jag får barnen i säng utan några komplikationer.
Jag är helt slut!

Kommentarer
Postat av: Ikrah

fin design :)
kolla gärna in min blogg med en het topic som inte går att missa!

2007-10-12 @ 20:07:49
URL: http://ïkrah.blogg.se
Postat av: Luna

Förstår om du är slut. Det där lät jobbigt. Unna dig att vila o slappa nu resten av kvällen. Min sambo läser saga för knattarna nu och jag sitter o dricker vin. Fy, att vin kan få en att må så bra. Hi hi.

2007-10-12 @ 20:51:36
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: malve

mmm...vad gott. Jag kanske ska utmana det säkerhetsbeteendet också - att jag inte vågar dricka vin när jag är ensam hemma med barnen :)

2007-10-12 @ 20:55:29
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0