helt slut

Sitter här i lugn och ro. Ska snart gå och lägga mej. Kvällen gick bra. Trots allt folk. Har svårt att vara social när jag bjuder ihop så mycket olika människor. Men oftast klarar de ju sej bra själva :) .

Pajen blev god. Och jag köpte alldelses för mycket...nej men jag har ju många barn. Och lite till mej själv oxå. Börjar bli en bra vana att jag köper till mej själv.

Men det här med att jag stressar upp mej så i förväg. Idag var jag i tid med allt. Men ändå stod jag klockan fyra och skalade äpplen till pajen och blev jättestressad. Försökte med lite medveten närvaro. När jag blivit bättre på det tror jag faktiskt att det kan hjälpa. Att fokusera på det jag gör just för tillfället. En sak i taget.

För jag är ju superbra på planering. Men planerandet har gått snett någonstans. Istället för att få ordning i tillvaron har jag blivit stressad av allt som ska göras. Även om det inte är ont om tid. Om jag lär mej att planera och sedan fokusera på en sak i taget så blir det ju kanonbra.

Nu, läggdax. Hoppas att jag får upp ungarna imorgon. De somnade inte förrän halv tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0