stormig morgon

- mamma kom

Jag borrar ner ansiktet i kudden och låtsas inte höra. Kanske hon somnar om.
Det är ju lördag.

- Mamma. KOM!
- MAMMA KOOOOM!

Bäst att jag hämtar henne. Innan hon väcker storebror.

Den andra sänghalvan gapar tom. Klockans visare står på tio.
Hjälp! Det är ju fredag! Har vi försovit oss?
Men det är ju mörkt ute. Tittar på en annan klocka. Sex.
Puh! Vilken tur!

Vi lägger oss i sängen och myser.
Efter en stund tassar storebror in. Hade han vaknat av syrrans rop iallafall?

Ute blåser det halv storm.
Men i sängen är det varmt och skönt.

Kommentarer
Postat av: maria

Ja, jag fnissar när jagh läser men jag vet allt för väl hur det känns så... Vad skönt att ni inte försovit er i alla fall... Hoppas att dagen blir bra för er! kramar

Postat av: malve

Skönt att slippa vakna redan vid sex på en lördagmorgon...:)
Dessutom: alarmet stod inte på 6.45 utan på halv tre, eftersom jag var rädd att försova mej när jag vilade på eftermiddagen. Så det var kanske tur att klockan hade stannat, annars hade vi blivit väckta mitt i natten.

2007-09-28 @ 11:06:27
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0