en inställningsfråga

Efter terapin igår tog jag mej en ordentlig funderare på min irritation över makens snickrande. Och kom fram till att för hans skull kan jag ställa upp på att stå i köket på vardagarna under en begränsad tid.

Jag bestämde mej för att välja att göra det så att han får tid till byggandet. Han gör ju faktiskt det här för familjen. Och det är rätt trist att altanen är en byggarbetsplats nu när det börjar bli varmt ute. Det ska bli skönt när det är klart!

Strax före sex igår kom maken in och skulle duscha barnen. Då erbjöd jag mej att göra det i hans ställe så att han kunde fortsätta med byggandet. Han blev glad och jag kände mej också glad.



Kommentarer
Postat av: Annika

Har ju glömt ge dig länken till surdegsbrödet. :)

Tänkte testa nått från denna bloggen.
http://paindemartin.blogspot.com/
Väldigt inspirerande och han förklarar hur man ska göra.
Har inte rört ihop nätt än, tror jag väntar tills efter helgen eftersom jag inte ska vara hemma.

Ha en bra dag!

2008-04-23 @ 09:53:32
URL: http://jagtankar.blogspot.com/
Postat av: malve

Tack!! :)

2008-04-23 @ 15:10:13
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

bra jobbat, och vad skönt det är att känna sig glad eller hur? Skrattade gott åt din berättelse hos terapeuten, inte för att du är lustig, utan mer för att det kunde varit jag som sagt exakt dina ord..det min x man sa när vi skilde oss var att det var skönt att slippa någon som ville att han skulle renovera jämt..:0) men vad gjorde han när jag flyttat?? Jo, han fortsatte att bygga...för att det var hans hobby, är fortfarande hans hobby...*ler* men jag hade också mått så mycket bättre i min relation OM jag gjort som du nu, för jag har arbetat med mig själv efter skilsmässan, och ja..för oss var det nog bäst som skedde, men ni verkar ju ändå ha det väldigt fint och jag hoppas att det fortsätter så för er, och blir glad över att du blev glad,och att han också blev glad..utan allt för stor "uppoffring" för det är som du skriver, lite "attityd" till situationen också. Man gör sina val..STOR kram!

2008-04-23 @ 19:58:19
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Det är bara att gilla läget...fast han har blivit mycket bättre och då blir det lättare att ta några intensiva perioder. Hobby ja. När vi skulle fllytta valde vi ett 70-talshus utan påträngande renoveringsbehov för att jag var så TRÖTT på renoverandet. Men jag insåg snabbt att det var min man det "var fel på" för han planerade raskt in nya projekt...kram:)

2008-04-24 @ 09:30:07
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0