fasansfullt från fyra

De sista gästerna gick vid halv fyra och jag hoppade direkt i säng. Men jag somnade aldrig utan låg och mådde mer och mer illa. Magsjukan var snart ett faktum.

Magsjuka dagen efter en bättre fest brukar oftast mötas med ett överseende leende, men jag var faktiskt i stort sett nykter igår. Intog bara en hot shot med mest kaffe och en väldigt svag irish coffé på hela kvällen. Samt en klunk skumpa vid tolvslaget.

Har sovit  mellan åtta och tre, då jag masade mej upp för att kolla läget. Hittade min  man i soffan, också han magsjuk. Så då bytte vi och jag intog soffläge. Sonen har fixat mat till sig och syskonen och håller ordning på småsystrarna och mej med största allvar.

Inget av barnen har blivit sjuka än. Vi får hoppas att de klarar sej i allafall ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

*Uärk* Hoppas att barnen klarar sig.

2008-01-01 @ 17:40:50
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Di

Stackars er, inget skoj alls..vi brukar peppar peppar inte få det..kör alltid "vitpepparkur" när det är på g..5 till de små och 15 till de stora...hela sväljes med vatten...

Vad kul iaf att ni hade det trevligt innan i går då, och att du kunde slappna av och ha kul! STOR kram till er..:) önskar en bättre fortsättning på året än idag..

2008-01-01 @ 18:02:12
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Luna

Åh stackars stackars!! Hoppas att det är över snart...

2008-01-01 @ 21:30:33
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Ananasens

Nämen, usch. Det är verkligen hemskt och jobbigt. Hoppas ni mår bättre och att barnen slipper det.

Så gulliga barn du har. :)

Kram

2008-01-01 @ 22:23:16
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: maria

Hoppas att barnen klarar sig ifrån det, magsjuka är inte skoj:(( Tur att det oftast går över ganska fort... Ha en bra dag om det går vilket jag hoppas på!!! Kram!

Postat av: Auriana

Stackare.. Hoppas ni mår bättre snart och att inte barnen får det så jobbigt.
Eländet går även i vårt samhälle.
Hörde en vän där det gått runt sen jul.
Men så är dom stor familj också..
Hoppas innerligt att jag ska slippa.
Kryapådig kramar
Auriana

2008-01-02 @ 11:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0