reaberoendet

När jag var klar med mitt första halsband (men ni får inte se det än för jag upptäckte att jag gjort lite fel) kom jag på att jag inte köpt silvriga lås.
Och så var det visst 25% rabatt. Så då kunde jag ju passa på att köpa lite fler pärlor som jag upptäckt att jag vill ha.
Och fraktfritt vid köp över 200:-. Så då bidde det lite mycket mer än ett lås.

Den här gången kände jag verkligen att jag inte kan hantera reor. Jag var helt på det klara med att inte köpa för mycket pärlor innan jag vet om jag tycker att det är roligt. Och så har jag snart mängder.

Jag trodde att det bara var stressen som var problemet, men problemet är större än så. Jag känner verkligen ett tvång att handla när det är rea. Ett tvång som är väldigt svårt att stå emot och ofta leder till tveksamma inköp.

Det handlar inte om att spara pengar utan själva rean är drivkraften. Jag kan förköpa mej på P.OP:s rea (som börjar i morgon....) trots att reakläderna ligger i Lindex prisklass.

Så nu måste jag nog vara strängare mot mej själv. Hädanefter blir det inga reainköp överhuvudtaget.


Kommentarer
Postat av: Maria

Känner så väl igen dina känslor för dina smycken. Jag tror jämt att jag är den enda som tycker om mina alster... Handlar också alldeles för mycket på pärlreorna, såg nu att fler butiker har rea nu, snart har jag väl en egen liten butik här hemma... KRAM och hoppas få se ditt halsband snart:)

2008-01-11 @ 20:02:43
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: Tina

Igenkännande tankar. Jag håller oxå på med pärlor, och tycker först men det blev ju riktigt bra. Men sen börjar jag tvivla och tänka men gud det kanske ser ut som ett barn har gjort det, det kanske är töntigt.. jag kanske inte ska ha det på mig. Det slutar alltid i osäkerhet. Det är nog som du skriver, om jag gillar det så gillar jag det. Gör ingen annan det är det inte mitt problem. Lätt att säga visserligen =) men jag försöker leva efter det i den mån jag kan. Hoppas du lyckas med det med =) Ps. Vilken nätbutik har du handlat pärlorna i? Lät som bra pris hihi kram!

2008-01-12 @ 02:20:36
URL: http://angestlivet.blogspot.com
Postat av: munken

Det du beskriver är så intressant, har aldrig sett någon beskriva det så som du, du
är något på spåren det är jag säker på! Ha det bra så länge :)!!

2008-01-12 @ 10:25:10
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0