reatankar

Sund tanke
- Jag behöver ett par nya skor. Nu är det rea så jag kollar där först, annars köper jag till ordinarie pris
- Vilka snygga skor. Och jag har råd. Dem köper jag!

Min tanke
Jag behöver ett par nya skor genast men jag väntar ändå till rean. Eller så chansar jag och  väntar till halva reapriset. Hittar jag ingen där så duger de jag har till nästa höst.
....................................

Sund tanke
Rea på leksaker. Jag köper till de kalas som kommer den närmaste tiden.

Min tanke
Rea på leksaker!!!!! Jag hamstrar leksaker för ett år framåt!
....................................

Sund tanke
Halva reapriset på barnkläder. Jag kollar igenom och ser om jag hittar något snyggt till barnen. Sonen har nog snart växt ur sina byxor.

Min tanke
Halva reapriset på barnkläder!!! Jag skyndar mej att bläddra igenom ställningarna och köper allt som ser okej ut i de två kommande storlekarna. Det duger till dagis.

....................................

Sund tanke
Billig falukorv. Vad bra, vi har ingen korv i frysen. Jag köper till ett par middagar.

Min tanke
Billig falukorv!!! Jag köper för ett par månader framöver!
eller
Vi behöver falukorv. Va, finns det ingen till extrapris...då tar vi köttfärssås till middag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0