bra att ha?

Mitt röjande har avslöjat en del sanningar om mej själv.

Det här sparar jag på:

Innerkrukor till blommor
Tar jag så mycket sticklingar att det är befogat med en hel hylla full? Absolut inte!
Brukar jag ta sticklingar över huvudtaget? Njäääee...men jag kanske kommer att göra...nångång...

Burkar
Med lock i bra storlekar. Trängs på en hylla över kylskåpet i väntan på att bli omklädda och förvandlade till pennställ, suddgummiburkar... Mitt pulverkaffedrickande genererar superbra burkar.. Hurra!

Skokartonger
Perfekta för barnens pysselgrejjer. Ju. Ska bara kläs om först...

Ljusstumpar
Så skoj att smälta ner och göra nya ljus. Frågan är bara när...

Yoghurtburkar
Kanon att frysa in bär i. Fast de mängder burkar jag sparat fyller nog en frysbox. Minst.

Barnens teckningar. Så klart. :)

Tygbitar
Som ska användas till omklädning av ovan nämnda burkar och kartonger. Och annat smått och gott om jag skulle komma på något. Man vet ju aldrig...

Pinnar
Som är bra att ha när man ska tända en brasa på vintern.
Håller den nogrannt separerad från min sons samling. Han känner igen varenda liten pinne och märker direkt om man försöker smussla in någon dyrgrip i elden.

Diverse pysselsaker
Fyndade grejjer, glasburkar, papper, klistermärken....allt som kan tänkas förvandlas till något fint. Av mej eller barnen. Vi skulle nog kunna hålla oss sysselsatta dagligen fram till jul.

Recept
Klipper ur och lägger i en låda / i receptpärmen. Bara det att jag aldrig kollar där. Nuförtiden använder jag internet för att hitta nya recept. Men ändå samlar jag.


Saker som jag har slutat att spara på:

- Gamla tidningar
- Fotografier som är för dåliga för att platsa i nåt album
- Halvvissna blommor (Det går faktiskt att slänga inte helt döda blommor. Tänka sej!)
- Barnens teckningar som inte har namn och datum.
- Böcker som jag aldrig kommer att läsa om och som inte säger mej någonting
- Fina omslagspapper och snören. Men jag ska nog börja igen. Bra till pyssel.
- Saker som jag inte använder och som jag inte tycker är fina.
- Äggkartonger. Perfekt barnpyssel. Ju. Men tar rätt stor plats.

- och snart ett par saker från den första listan. Hoppas jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0