dammnäsor

Syster och jag nyser ikapp. Byggdamm och sågspån har invaderat våra luftvägar.
Men nu ska vi på'at igen! Allt ska göras klart under förmiddagen, sedan bär det av hemåt igen.
Igår jobbade vi till klockan elva. Vi låtsades att vi var Bygglov. Jag åtog mej att vara Willy. Bror trodde nog att han var Matte.

Idag blir det slipning och målning. Fler hyllor ska sättas upp. Tavlor ska hängas. Soffan ska slutmonteras.
Och efter lunch drar vi. Lämnar syster med det sista pysslet.

Nu ska vi ta bussen till nya lägenheten. Huuuu.
Sist lurade hon mej, min lilla syster. Sa att det var tjugo minuters promenad. "Men vi tar bussen så slipper vi kånka på väskorna." Igår erkände hon att det nog snarare tar fyrtio minuter att gå. "Men om jag hade sagt det hade jag väl inte fått ut dej ur lägenheten".
Hon är klok, min lilla syster.

Men nu vet jag. Och nu känns det jobbigt. Men det klarar väl jag!!!

Kommentarer
Postat av: Di

Vad duktiga ni varit, ser er framför mej..har ju lite svårt att se dig som Willy då...men din bror vet jag inte hur han ser ut så är han lika snygg som Matte också så :D... Ni kan väl komma upp till norr och fortsätta nu när ni ändå är på gång ?? *ler* skojar..du andas glädje och harmoni..är det så idag? Du fixade ju bussen förra gången..ta tillfället i akt att se omgivningen under färden..låt tanken följa molnen eller solen istället..kram Di

2007-08-07 @ 09:49:47
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Hoppas din dag varit bra och att kvällen fortsätter bra den med!

2007-08-07 @ 19:48:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0