hrmmm...inget mys såhär långt

Vi skulle som sagt städa. De stora ska städa sina rum själva. 4-åringen satte glatt igång (men behöver såklart vägledning eftersom hon hela tiden fastnar). Den blivande 7-åringen tillbringade däremot en dryg timme skrikande och gråtande över det faktum att han skulle behöva städa sitt rum själv (vilket han gör varje vecka).

Tillsist förhandlade han fram att han först skulle hjälpa mej med resten av huset för att jag sedan skulle hjälpa honom. Vilket jag tyckte var okej. Så då satte han igång med stor iver att plocka undan.

Nu har vi paus för mat och utelek. Sen blir det ett städryck till. Med glass som belöning när vi är klara (inte för min del då, jag åt ju min ranson i gårkväll).

Kommentarer
Postat av: maria

Tänk så de är... Lättare att städa andras rum än sitt eget... Jag minns att mina stora pojkar böt med varandra så at de städade varandras rum... Vet inte om det gick så himla bra med det var ett försök!!! Lycka till!

Postat av: Cina

Tack för ditt inlägg i min blogg!
Kul att få nya vänner.
Lägger till dig hos mig om det är ok för dig!
Om inte så skrik så tar jag bort dig!
Ha en fortsatt bra dag.

2007-08-16 @ 14:03:04
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: malve

ibland funkar det att de städar bådas rum tillsammans. men inte idag.
cina: det går så bra så!

2007-08-16 @ 21:17:15
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0