min egodag

Har på aktuellt samtidigt som jag skriver.

Har haft en härlig dag för mej själv. Familjen kom hem efter fem, så det blev verkligen en heldag.
Pysslade med krukväxterna, läste, fortsatte röja, skrev ner citat från böcker som jag läst, bloggade lite och framåt eftermiddagen plockade jag till och med fram blyertspennor och skissblock.

Röjandet är som ett gift. Och jag slänger massor. Är det något vi saknar kan vi ju faktiskt köpa nytt. Lite synd bara att jag häromdan slängde en träpinne som legat och drällt rätt länge och idag hittade den fina sprattelgubben vars ben det var.
Passade på att gå igenom leksakerna. Det svämmar över! Men det var inte så mycket som jag vill ta bort. Vi har mycket lego, mycket järnväg, många klossar, djur o.s.v. Inte så mycket onödiga småprylar som dräller omkring.

Imorgon ska vi ta en tur till stan och äta lunch. Om det inte regnar. Och sedan är det bara en vecka kvar på semestern. En vecka kvar tills jag får vara ensam hemma. Det ska bli skönt.

Bra:
- jag har tecknat
- jag har varit lugn
- jag gjorde saker för mej idag

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att jag har mat i kylen
- tack för den här dagen

Hjälp:
- hjälp mej att mota förväntansångesten
- hjälp mej att vara positiv i morgon
- hjälp mej att se det lilla i tillvaron

Kommentarer
Postat av: Di

Skönt med egodag..jag har röjt på balkongen i kväll, gjort fint satt ut ljus, tittat på solnedgången och väntar in hösten..känns som den kommer, och det är skönt att kunna tända upp lite där ute och njuta av en bok en sen varm kväll i augusti. Må bäst!
Di

2007-08-02 @ 23:37:50
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0