mina drivkrafter

Viljan att vara duktig. Få beröm. Göra andra nöjda. Inte svika.
Men också lusten att tänja gränser, att möta utmaningar.
Glädjen när jag klarar det jag inte trodde var möjligt.

Drivkrafter som kan driva mej långt, långt bort från mej sjäv. Hårdare än jag egentligen orkar.
Drivkrafter som baseras på att göra.

Måste ersätta dem med drivkrafter som utgår från att vara.
Viljan att må bra. Lusten att upptäcka nya saker. Glädjen i att leva mitt liv. Som jag vill ha det.

Jag måste våga känna efter. Våga stå för den jag är. Våga stå för det jag känner är rätt.
Inför andra. Men också inför mej själv.

Jag undrar om inte det senare är den svåraste utmaningen. Att bekämpa det dåliga samvetet.
Att tysta min kritiska röst. Som sällan är nöjd. Som gör att jag ofta inte ens försöker.

Jag är bra precis som jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0