tårar

Jag skulle verkligen vilja gråta.
Men jag kan inte.
Varför kan jag inte det?

Bröstet är fullt med tårar som vill ut.
Men jag kan inte.
Det går bara inte.

Inte ens en sorglig film
kan locka fram mina tårar.
Jag som brukar gråta floder.

Vad har hänt?
Vågar jag inte?
Vågar jag inte släppa kontrollen?
Vad är jag rädd för?

Bara tanken på att jag inte kan gråta
gör mej gråtfärdig.

När grät jag senast?
Det minns jag inte...


(Vet att jag har skrivit att tårarna har runnit, men det var ett önsketänkande. Fast jag var väldigt ledsen. Tänkte att om jag skriver att jag gråter så kanske tårarna kommer. Men det gjorde dom inte.)


Kommentarer
Postat av: Maja

Det är jobbigt när tårarna inte kommer.
Jag kunde inte gråta för mej, när jag var ledsen eller hade det jobbigt. Däremot kunde dom komma om jag såg när någon annan fick den hjälp eller det stöd som de behövde av en vän eller dyligt. Jag grät då av att jag blev så rörd av att det händer att vissa får det...
Kan trösta dej med att det blir bättre, tårarna kommer tillbaka.
Hoppas att du får må bättre snart och gråta till filmer och för att att det är jobbigt ibland.
Maja

2007-08-29 @ 09:44:18
URL: http://annamaya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0