luciatåg

Klockan 16.00 prick svängde jag in på mammas gata i stan. I förrgår när jag skulle hämta sonen vid femtiden klev jag ur bilen 16.59 och ringde således på dörrklockan vid 17.00. Hur kan det komma sej att jag alltid är så himla exakt? (Och varför kollar jag ständigt på klockan?)

Svägerskan, som brukar vara rejält försenad, men mer och mer sällan när hon ska träffa mej (förstår inte varför...;)), kom strax efter. Mamma blev väl inte direkt överraskad, men väldigt glad. Dagen till ära hade jag svidat om till stjärngosse (de vuxna skrattade gott), så luciatåget var komplett med två lucior, en tärna, en stjärngosse, en tomte och en pepparkaksgubbe.

Jag är som vanligt trött redan nu, så jag går väl och lägger mej. Imorgon är det terapi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0