oj vad mycket pengar

En kommentar fick mej att fundera över hur mycket pengar vi lägger på julklappar till våra nära och kära.
Och oj, vad mycket det blev:

barnen (3 st): riktväde 500 kr, (brukar bli något mer)
mannen: 350 kr (fast vissa år köper vi inte till varandra)

mamma: 400 kr
syster: 300-400 kr (hon handlar ju till hela min familj och har inga barn själv)
bror: 200 kr
svägerska: 100-150 kr
deras två barn: 200 kr var

svärmor: 200 kr
svärfar: 200 kr
mannens brorsbarn (2 st): 50-75 kr var

Det är ju flera tusen...även utan det där airhockeybordet...så det får nog vänta...

Men jag gillar verkligen att köpa julklappar. Och resten av året är jag ganska sparsam, köper inte saker till barnen i onödan eller så (vilket gett som bieffekt att jag kan gå i affärer med barnen utan att de tjatar). Ger hellre något rejält till jul och födelsedag.

Och tja, det är ju bara jul en gång om året... :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är som du, jag älskar att köpa julklappar till mina nära. Utn egna barn så lägger jag de pengarna på mina brorsbarn och min guddotter. Det var livsfarligt att vara i Paris och deras underbara leksaksaffärer...

Tycker det låter jättehärligt med ett airhockeybord till hela familjen:) KRAM

2007-12-11 @ 00:33:11
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: Hosanna

Det var nog min kommentar det där ;)

Mycket pengar blir det... och förhoppningsvis glädje också :)

2007-12-11 @ 09:15:39
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Maria: det ska stå i källaren, som inte är klar än. kanske lite väl optimistiskt att köpa det nu...fast det är ju superkul.
Hosanna: japps det var det :)

2007-12-12 @ 13:02:12
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0