tillbaka till jobbet

Jag har gått och tänkt länge på att en sak som hindrar mej från att komma tillbaka till jobbet är tanken på själva jobbet. Efter det att min chef skrämde upp mej med att det är väldigt stressigt och väldigt mycket utlandsresor så framkallar jobbet i sig ångest. Dessutom ska tilläggas att det är helt nya arbetsuppgifter för mej. Och det är ju alltid lite läskigt, men med mina tvivel på mej själv så känns det nästan oöverstigligt.

Så, jag har gått och funderat. Sist jag jobbade hade min avdelning överlåtit en halvtid till miljöavdelningen. Miljöchefen och jag har alltid jobbat mycket ihop och har trivts bra med varandra. Det vore ju helt perfekt om jag kunde få den halvtidstjänsten, tänkte jag.

Idag gjorde jag det. Ringde till miljöchefen och frågade. Vi hade ett trevligt samtal. Tyvärr har han inte fått behålla den resursen men han ser väldigt gärna att jag lägger min rehabilitering hos honom. Och så överöste han mej med beröm om hur kompetent jag är :)

I den rehab.plan som gjorts innan ska jag tll en början jobba med mina gamla arbetsuppgifter (som kvalitetssamordnare) som inte längre "finns". Eller rättare sagt, som ingen längre gör. Det har känts bra, men samtidigt är det ett väldigt ensamt jobb och man måste aktivt söka sej ut, vilket kanske är lite jobbigt i början. Att däremot jobba med miljöchefen skulle innebära en placering på hans kontor. Dessutom såg han inga problem med att jag även gör lite kvalitetsgrejjer.

Jag har ju fortfarande mina funderingar på att börja plugga. Men samtidigt så har jag ju redan en utbildning och jag tror att det kan vara bra att bevisa för mej själv att jag kan komma tillbaka till jobbet innan jag tar ställning till eventuella studier. Risken finns ju annars att det blir väldigt jobbigt den dag jag pluggat klart och ska ut på arbetsmarknaden igen. Fast å andra sidan så hoppas jag att jag då har en helt annan styrka i mig själv.

Nu är det ju inte aktuellt att gå tillbaka till jobbet än, men jag känner ändå att jag vill få det så bra som möjligt redan nu så att själva tanken på jobbet känns okej.

Kommentarer
Postat av: Di

Bra gjort! Du har valt att reda ut vilka alternativ som finns för dig när du är redo för att arbetspröva! Det händer en hel del hos dig märker jag så här på distans. Det kan ju bli hur bra som helst av det där den dagen du är redo :) glad jag blir för din skull! Kram på dej!

2007-12-05 @ 19:26:06
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0