snigeljakt

Blääää! Har inte plockat mördarsniglar i vår och nu efter allt regnande var gräsmattan helt full. Gick knappt att gå där utan att trampa på dem. Plockade en hel hink i eftermiddags och nyss var jag ute och plockade bortåt hundra till. Fy attan anamma!

Regndagar är energidagar för mej.
Idag har jag börjat rensa i bokhyllan. Fick ihop en hög som jag tänkte att kompisarna får slåss om.
Så allt åker inte ner i källaren. Där har vi förresten börjat röja idag, jag och mannen. Han har hävdat att det mest är mitt skräp där nere, så klart att det inte var. Jag har möbler där. Han har fullt med kassar med sladdar och muttrar och datorgrejjer och skivor och....  Nu är det rätt fint iallafall.
Måste väl skiljas från mina framtida renoveringsobjekt. Snyft! De passar ändå inte i mitt nuvarande hus. Om vi flyttar till nåt trevligare får jag väl hitta nya gamla möbler.

Fortsatte med bakningen också. Bakade rågbullar, bröd och kanelbullar. Lika bra när man ändå är igång. Det tråkigaste är ju att städa efteråt. Fick god hjälp av Mini med att måla (pensla ägg) och strö pärlsocker på.

Hann med hela  två rundor på bibblan. Fick inte med mig alla böcker första gången. Hade visst ett spel hemma också, som var försenat. Slapp avgift för det var lånat på Maxis kort. Vilken tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0