dag 4

Idag har jag inte haft någon huvudvärk. Lite ångest men inte hela tiden. När jag äter blir jag helt plötsligt proppmätt, åt ändå upp middagen och mådde jätteilla efter - trots att det var lite mindre än vad jag brukar äta. Skulle äta upp ycket på Minis Piggelinglass men den smakade jätteilla så jag fick slänga den.
Kanske är det därför jag har gått ner 1 kg sedan i lördags.

-Tänkte på min KBT när jag läste ett stycke i Pilgrimsresan: "Jag frågade varför han inte hade lärt mig Rams andning tidigare, eftersom jag varit trött många gånger förr under vår vandring. "För att du aldrig har visat det...""

Så var det. Jag var jättetrött ett bra tag men sa inget. Eller rättare sagt, jag sa det en gång men då började terapeuten prata om medicin. Så sedan höll jag min  trötthet för mej själv, för någon medicin skulle jag minsann INTE ha!! Minns att jag tyckte det var jobbigt att jag inte kunde prata om hur jobbigt det var i bland med alla övningar, på terapin. Alla har väl vissa svackor i träningen, även om man har medicin, tänkte jag, och kände mej jättearg på terapeuten.

Skulle nog ha sagt allt det där, men jag kände en period att jag inte fick lika bra kontakt längre (var det när jag bytte till första tiden på måndagar?), han kändes trött och lite ointresserad. Skulle jag väl också ha sagt tidigare....pratade ut ordentligt för tre gånger sedan (efter det att jag "hetstränat" i en vecka p.g.a. att han sa gången innan att det "går lite segt" m.m.) . Efter den gången har terain varit bra igen.

Känner mej inte lika ihåligt trött längre på kvällarna, men att ha "måsten" under veckan, som KBT-träningen innebär, känns fortfarande övermäktigt. Bäst att ta det lugnt. Ska börja med lite promenader när jag känner för det iallafall. Börjar med min "säkra" runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0