kära Jag Själv

Nu har jag tillbringat tillräckligt mycket tid med självömkan.
Jag valde själv att se mej som ett offer.
Sanningen är att  ingen kan såra mig utan mitt medgivande!

I just den stunden kändes det bra.
Men nu förstör det mitt liv
Stjäl energi och hindrar mej från att komma vidare

Vad har jag vunnit på detta ältande?
Genom att hålla fast vid det som hände
har jag sluppit utsätta mej för risken att misslyckas i mitt nya jobb:
Tänk om jag inte kan?
Men det är ingen risk!

Jag väljer att se det som en utmaning!
Vad spännande det ska bli med ett nytt jobb 
nya saker att lära mej
nya människor att träffa.

Jag lämnar det gamla bakom mej
ger ingen nöjet - att förstöra mitt liv
Minns allt det positiva!

Efter rådande omständigheter orkade jag inte handla annorlunda.
Jag förlåter mej själv för det!
Men om jag får välja fritt så hade jag föredragit att handla så här:
Efter telefonsamtalen med min chef sätter jag mig ner och gör en lägesrapport.
Dagen efter åker jag till jobbet och ber om ett samtal med min chef. Vi sitter i hans rum, vid det runda bordet, och går punkt för punkt igenom vad jag har gjort och hur vi ligger till. När chefen har insett att jag har rätt och att läget är under kontroll säger jag att jag blev sårad av hans ord. Han säger "det var kanske lite förhastat". Det tar jag som en ursäkt.

Om jag tänker på händelsen igen väljer jag att tänka på den på detta sätt, som jag föredragit att jag handlat!
 
Det är mitt liv!
Jag skapar själv min verklighet
genom hur jag väljer att förhålla mej till händelser och människor jag möter.
Jag ensam har ansvar för mitt liv.

Jag väljer lycka!


(inspiration och fraser  från "att välja glädje" av Kay Pollak)


Kommentarer
Postat av: Bara jag

jag väljer oxå lycka!!!!!!!!

2007-06-21 @ 15:52:51
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0