plan för juli + avstämning

Dags att göra sommarens första avstämning. Följer jag min sommarplan?

Avstämning juni
Barnen går på dagis/fritids i två veckor till. För dessa veckor blir målet:
- lämna o hämta barn + handla vid behov = frisk luft och motion
- min egen aktivitet: läsa böcker (skönlitteratur) minst 30 minuter per dag
- skriva i bloggen varje dag

Detta har jag gjort. Har varit lite slarvig med 30 minuter skönlitteratur, men har läst ut båda mina ångestböcker. Det kändes viktigare.

Dessutom har jag varit på ica flera gånger i veckan, varit i stan och på coop, kört bil minst en gång i veckan och varit på flera utflykter/aktiviteter. Jag har följt med på allt vi har planerat. Bra!

Jag har mindre förväntansångest, situationerna känns som tidigare eller mindre jobbiga oc hjag behöver inte "tvinga iväg mej" på normaljobbiga saker. Inga tecken på att jag börjar bli sämre alltså.

Jag har tagit tag i relationen till min chef och ångesten ang. motorvägen. Två stora, jobbiga bromsklossar för mitt tillfrisknande. Verkligen bra gjort!

Min plan för juli:
Nu kommer mannen och familjen vara hemma.
För att må bra behöver jag motion, frisk luft, egentid, tid för eftertanke

Min plan för detta är:

- promenader (så ofta det går)
- egentid: rita, teckna, måla. (1 timme 2 ggr/vecka)
- bloggen: "Jakten på mej själv" - ska starta! Kommer att jaga min kontrollperson med blåslampa - vad finns bakom? vad tycker jag egentligen? vad vill jag? vem är jag? (varje dag)
- läsa böcker (när tillfälle ges)

- dessutom aktiviteter med familjen: bada, åka till stan och äta glass och annat somrigt.

Känns som att jag kommer att kräva ganska mycket tid för mej själv. Men det här är det jag behöver.
Just nu kräver jag kanske mer, men å andra sidan har jag tidigare nästan inte haft någon egentid alls.

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Dina planer låter bra och vettiga!! Jag älskar att läsa och har läst ut deckare på deckare den här våren.
Jag måste oxå komma ut och motionera mera och få frisk luft!

2007-06-29 @ 14:50:18
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se
Postat av: malve

Ja, jag hoppas att jag inte tagit i för mycket. Men det känns inte så.
Brrr, deckare tycker jag inte om - gillar inte att läsa om mord och sånt (pga tvångstankar, säger terapeuten...)

2007-06-29 @ 15:22:46
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

Vad bra du är som prioriterar dig för att orka med dig själv, för då orkar du med ditt liv med man och barn också. Det var något jag inte orkade med när jag hade min värsta period i livet..Kram Di

2007-06-30 @ 10:50:04
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0