because I´m worth it

Premiärgick mina nya skor.
Studsade fram.
Vilket reafynd. Bara 500 spänn.
Tur att jag köpte dem förra helgen.
Innan jag fick reastopp.
De hade kostat 800.
Det ger jag inte för ett par skor.

Vinterkängor till sonen.
600 kronor utan att blinka.
Skor är viktigt
Skor för en säsong.

Hur länge kan jag ha mina?
Antagligen flera år.
Varför kan inte jag lägga pengar på skor till mej?
Är inte mina fötter också viktiga?

Det här reastoppet kanske är bra av två anledningar.
Förutom att det minskar stressen
så kanske det förändrar bilden av mej själv.
För jag är värd ett par riktiga skor.
Såklart!


Kommentarer
Postat av: Hosanna

Skor i mängder och skor som är dyra - det är vår last. Två av barnen förstör sina nya skor inom loppet av ett par veckor. Sonen och jag sliter inte alls på våra...så jag som inte växer om fötterna längre har en ansenlig samling :)

2007-11-25 @ 15:18:51
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Vad bra att det inte bara är barnen som får :)
Ja, visst är det trist när skorna går sönder på en gång...brukar (brukade) bunkra upp när det var rea.

2007-11-25 @ 19:58:55
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0