hushållsplanering



Städschema för vår familj. Utöver detta tillkommer det som ska göras varje vecka. Där det är kryss är det i verkligheten grönskuggat, så att man själv kan sätta ett kryss efter utfört värv. Funderar på att låta barnen kontrollera detta på familjerådet. (Siffrorna är barnens ålder)

Aktivitet

Ansv.

Frekvens

Vecka

  

  

  

44

45

46

47

48

49

50

51

52

Familjeråd



5

2

7

5

2

7

5

2

7

Damma

Jag

2 v

 

X

  

X

 

X

 

X

Byta lakan

Jag

2 v

 

X

 

x

 

x

 

x

 

Barnrum

Jag

3 v

 

5

2

7

5

2

7

5

2

Svabba allt

M

4 v

 

X

   

X

   

Källaren


4 v

         



         

Ugnen

M

2 m

  

x

      

Frysen

M

6 m

   

X

     

Kylskåpet

Jag

6 m

   

X

     

Skafferiet

Jag

6 m

  

x

      

Putsa fönster

Jag

6 m

    

x

    

Så här ser protokollet från familjerådet ut (fast vi skriver det för hand), varje dag har två rader, en för dagtid (grönskuggad) och en för kvällstid:

  

7

5

2

Jag

M

Hemmet

Måndag










18.30 AC



Tisdag

Idrott
Läsläxa




Bilen






Egentid

Städdag

Onsdag

Utedag - fika



9.00 Cellprov

Kurs
Lämna dagis



Dans


Föreläsning



Torsdag

Idrott
Matteläxa




Kurs


Innebandy

Sång





Fredag




Terapi

Kurs








Lördag


Kalas O





Söndag






Kalas E


Dessutom har jag gjort en matlista att fylla i varje vecka (lunchen grönskuggad):

Matlista v. 45

Måndag


  


Tisdag


  


Onsdag

Frysen

  

Soppa, bröd

Torsdag

Frysen

  

Fiskgratäng

Fredag

Fiskgratäng-rest

  

Kyckling, klyftpotatis, tzatziki

Lördag

Majsplättar

  

?

Söndag

Falukorv i ugn, potatismos

  

-


Nu kan vi ju bara inte misslyckas...he he...

Kommentarer
Postat av: Auriana

Jisses så duktiga ni är..
Själv ska jag ta o få undan mina målarpryttlar
i en hast nu innan folk börjar drälla hem..
Har en gansks bra dag så här långt..
Kramizar till dig
Auriana

2007-11-07 @ 13:48:28
Postat av: Lokesson

Grymt strukturerat!
Vårt listskrivande sträcker sig vanligtvis till handlelistor och packlistor, resten improviseras efter tid och behov.
Vi har en väggkalender där vi skriver upp diverse scheman och tider som behöver passas, men den är oftast fullständigt nerklottrad.

2007-11-07 @ 14:25:13
URL: http://lokessons.blogg.se/
Postat av: malve

auariana: nej, vi är inte riktigt så duktiga, men vi ska bli. vi får väl se hur det går...

lokesson: tills nu har jag hållt allt i huvudet. känner inte för det längre...

2007-11-07 @ 14:55:55
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Ananasens

Det var ingen dålig planeringslista. Hoppas det fungerar.
Gillar också listor och att ha saker planerade så jag ser vad som ska hända och vad som förväntas av mig.

Skönt att dagen gick bra!

Kram och ha en bra kväll!

2007-11-07 @ 17:23:20
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0