vad sägs om kåt, glad och tacksam

Sitter här med terapiläxan:

Parförhållande - nära relationer: Beskriv hur du skulle vilja vara som person i en intim relation. Vilken typ av relation skulle du vilja ha och vilken roll skulle du ha.

Först blir det alldeles tomt i hjärnan. Och sedan ploppar Peter Dalles replik från Ogifta Par upp (se rubriken).

Allvarligt talat. Jag har nog aldrig riktigt tänkt på mitt äktenskap på det sättet.

Hur vill jag vara?
Hur vill jag att det ska vara?

Har jag några outtalade krav på mej själv i relationen till min man?


Jag vill ha en relation som bygger på närhet, ömhet, förtrolighet, respekt, hänsyn, omtanke, förståelse, generositet, ärlighet, öppenhet.

Jag vill att min man ska vara min älskade, min älskare och min bäste vän.

Jag vill älska, skratta, gråta, kramas, samtala, göra saker och bara vara. Tillsammans.
Jag vill kunna sitta tyst tillsammans med min älskade utan att det känns konstigt.
Jag vill kunna säga att behöver vara ifred utan att han känner sej sårad.
Jag vill kunna dela med mej av mitt innersta utan att riskera att bli hånad, dömd eller bortstött.
Jag vill att han delar sina känslor och tankar med mej.
Jag vill känna mej trygg så att jag kan ge honom frihet.
Jag vill få den frihet jag behöver.

Jag vill längta när han inte är hos mej.
Känna pirr i magen när jag tänker på honom.
Jag vill rysa av välbehag av hans beröring.
Jag vill känna lust när han kysser mej.

Jag vill känna stolthet över att få vara hans kvinna.

Och det gör jag.

Kommentarer
Postat av: Ina

Jävlar va fint, det är precis så man vill ha det. Varför känner inte alla på detta sätt?

2007-11-21 @ 13:37:25
URL: http://InaSwe.blogg.se
Postat av: Auriana

Otroligt fint skrivet.. Verkligen.
Håller med till fullo.
Varm kram
Auriana

2007-11-21 @ 15:24:56
Postat av: Hosanna

Fint...

2007-11-21 @ 15:48:34
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Di

wow..jisses va bra skrivet, precis så där vill jag ha det :)

2007-11-22 @ 21:01:10
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: rosenblom

Peter Lemarc vet hur det ska va...

"Det är så skönt att bara va med dig,
att slippa låtsas och förställa sig,
utan hemligheter utan skam,
ma cherie ma femme."

Hur det är när det är som bäst...

"När vi minst anar och vet om det,
När vi minst märker och kan förstå,
När vi minst känner på oss,
Är vi som lyckligast vi två..."

Och hur fel det kan bli...

"Han säger: var är livet? vad har vi gjort?
Säg mig hur kunde vi bli så gamla så fort?
Den jag ser i spegeln kan inte va jag!
Måste vi slåss i veckor för att älska en dag?"

2007-11-23 @ 15:35:34
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: malve

r: Åh, vad länge sedan det var jag jag lyssnade på Peter.

2007-11-23 @ 19:00:48
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0