kaffestress

Jag hade ju slutat med kaffe. Men på sista tiden har jag varit så himla trött. Och vad piggar upp bättre än en kopp...
(ialla fall en liten stund)...bara idag...

Det där bara idag har visst blivit varje dag. Inte så bra.
För förutom vad själva kaffet gör, så innebär den dagliga koppen en väldig stress.

Efter lite rykande kaffe, "måste" jag vara hemma i uppåt tre timmar.
Har jag saker att göra måste jag skynda mej upp och snabba på med frukosten så att jag hinner ta en kopp. Eller skynda mej hem så att jag kan klämma in en innan dagishämtningen.

Så antingen slutar jag helt med kaffe. Eller måste jag korta ner min ångestperiod efter.
Och då är det nog ändå lättast att sluta med kaffet.

Eller, sluta är ju så tråkigt. Jag kan ju börja med fredagskaffe istället. Något att längta efter.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Synd att det blir stress runt din kaffekopp. Har själv dragit ned kaffedrickandet, just för att det inte är så nyttigt för kroppen... men morgonkaffemuggen den försvinner inte. Ha en skön söndag!

2007-09-16 @ 08:46:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Junitjej

Hur tycker du att en vän ska vara? Läs på min blogg.

2007-09-16 @ 09:04:34
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: maria

Jag tycker nog att det där med något att se fram emot låter vettigast... Kaffe är ju inte skadligt i lagom mängd men ångest efter är ju inte så skoj... Kanske leta efter ångesttriggern i kaffedrickandet vore något... I övrigt skulle jag bara önska en godmorgon och hopp om att du får en skön söndag!!! Kramar

Postat av: Miranda

Skulle det göra skillnad om du drack koffeinfritt kaffe? Eller det kanske är annat än koffeinet som stressar med det?
Jag klarar mig inte utan kaffe. Dricker två muggar varje morgon. Annars känns det inte som att jag vaknar. Blir jätteseg om jag inte får det.

2007-09-16 @ 11:25:41
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: Fru Fundersam

Men té då? Fungerar inte det bättre??
Svart, grönt eller rött, beroende på när på dagen man dricker. Te kan ju vara lugnande eller uppiggande. Och rör kanske inte upp stresshormonerna lika mycket som kaffe.

2007-09-16 @ 12:09:49
URL: http://frufundersam.bloggagratis.se/
Postat av: malve

Tack för alla tankar. :)
Det är inte bara koffeinet som ger ångest. Utan främst tanken på att jag ska bli kissnödig. Och där har jag utökat min säkerhetsmarginal till tre timmar. Går jag ut då får jag jätteångest och panik för att jag ska bli akut kissnödig.
Detta går ju att träna bort, men det känns hemskt jobbigt...
Ska nog testa te, eller skippa helt. Kaffet får det vara slut på iallafall.

2007-09-16 @ 13:15:21
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Luna

Skippa allt du. Te blir man också kissnödig av även om grönt te nu ska vara rätt rogivande. Men ro kan man få
ändå tror jag. Jag kan inte dricka kaffe, men tar en mugg cappuccino i bland men är ingen vanedrickare. Jag är nog av den åsikten att man ska akta sig för det mesta som är vanebildande.

2007-09-16 @ 14:36:44
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0