ABC

Sitter och surfar medan sonen jobbar i kapp med bokstäverna. Eftersom han varit borta en del den senaste tiden ligger han lite efter och fick tre bokstäver att jobba med hemma i helgen.

Sonen gör dock inte som fröken säger utan gör klart några andra bokstäver först. Min första reaktion var irritation över att han inte gör det han ska. Men vid närmare eftertanke så är det ju bra att han tänker själv och vill göra klart.

Och när jag tittar närmare på irritationen så är det jag som inte vill känna mej som en dålig förälder inför fröken för att sonen inte gör de uppgifter han får i läxa.

Att han sitter hemma och jobbar utan knot är ju faktiskt det viktigaste.

Kommentarer
Postat av: PC

Ja hur svårt det kan vara att göra rätt. Vad är att göra rätt? Att se till att den uppgift som fröken har givit blir gjord, eller att stödja grbben i det han vill göra? Stödja skulle jag tro. Fröken kan vänta :-D

2008-04-05 @ 11:33:34
URL: http://enbart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0