dagens sysselsättning

Igår köpte jag Bamses Korsordsbok till 7- och 5-åringen. Det visade sej vara väl investerade pengar för de har varit djupt koncentrerade på korsordslösandet hela förmiddagen.

Barn & leksaker - Leksaker - Pyssel , Måla & Hobby - Pysselböcker - Korsordsbok Bamse

Femåringen har länge kunnat skriva meningar, men inte kunnat läsa. Men nu upptäckte jag att hon visst kan läsa. Och dessutom klura ut vilken bokstav som saknas.

Sjuåringen har idag kommit på att det kan vara kul att läsa böcker och läste om Max för lillasyster i säkert en halvtimme. Tills igår läste han bara när han var tvungen, alltså när läxan skulle läsas. Hoppas att det håller i sej!

Nu sitter alla tre och målar i köket. Solen börjar kika fram så jag tror att vi ska gå ut om en stund.

Kommentarer
Postat av: Hanna =)

Gud vad kul :)
måste vara jätte härligt att se sina egna barn utvecklas, längtar tills jag blir mamma

2008-04-02 @ 12:43:57
URL: http://hannaekelund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0