en bra mamma

Så här skrev jag i juni om hur jag tycker att jag ska vara för att vara en bra mamma.

Det som slår mej nu är att jag också har en hel rad saker som jag ska göra för att känna att jag är en bra mamma (naturligtvis går det lika bra om det är min man som utför momenten):

- gå till biblioteket regelbundet
- laga god och näringsriktig mat
- pyssla med barnen ibland
- göra egen lera
- åka till simhallen m.m. då och då
- vara ute med barnen varje dag
- begränsa TV- och datortiden
- inte ha några dammråttor på golvet där barnen leker
- läsa sagor varje kväll
- låta bilen stå och cykla / gå med barnen
- bada barnen 3 ggr/vecka
- skratta med barnen varje dag
- se till att barnen gjort läxor och har med sig det de ska ha till skola/dagis
- komma i tid med barnen
- se till att naglarna är välklippta och tänderna noga borstade (skulle de få hål skulle jag känna mej USEL)
- godis bara på lördagar, snacks någon gång i månaden, begränsad mängd läsk på helgen
- baka med barnen

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Du har alldeles för höga krav på dig själv.
Fine. Borsta tänderna, bada, hålla godiset till en dag i veckan och ha roligt tillsammans är väl en bra utgångspunkt. Att avsluta dagen med en saga eller att mysa i soffan med en bok är underbart... men resten...

Visst, jag gör det mesta av det (låter inte bilen stå) men bara när jag vill, orkar och det är praktiskt möjligt. Har jag bestämt bibblan och någon av oss vaknar på fel sida så låter vi bli...

Njut!!

2008-01-23 @ 19:32:56
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Jag veeeet!!! Jag gör inte allt på listan men känner dåligt samvete för att jag inte gör det. Som så ofta har jag gjort mina "vill" till måsten.

2008-01-23 @ 20:11:12
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Hosanna

Hmmm...tror du måste jobba hårdare... :) Du är bra utan alla måsten, fast det vet du väl redan.

2008-01-24 @ 09:25:52
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Ja, jag har valt detta område som nästa steg i terapin. Tror att jag behöver hjälp för att komma vidare.

2008-01-24 @ 10:36:19
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0