ångest

Pust. Jag mår inte alls bra idag. Trist! Har rensat i källaren, och det brukar hjälpa lite mot ångesten, men inte idag. Ska nog lägga mej och vila en stund efter maten.

Nu slänger vi massor. Mannen har fått ett hemmagym av sin mamma och den ska vi ha i förrådet. Så nu måste vi göra plats. Men det är nog mest nostalgiskt skräp som vi har tryckt in där, ingenting som vi kommer att sakna. Hoppas jag! Eftersom jag nog vill flytta så småningom så känner jag att det är bra att få ordning. Det känns som att det blir lättare att bestämma sej för en flytt om det inte är fullt med prylar överallt.

Och enligt Feng Shui är väl en rörig källare lika med ett rörigt inre, har jag för mej. Det är nog lättare att få ordning i källaren än i mej själv...

Kommentarer
Postat av: Miranda

Kanske en slags baksmälla också? Själv kan jag drabbas av obehag när jag varit nöjd med något jag gjort. Vidgat mina gränser. En tanke...
Jag har rörigt överallt, och tänker att det nog säger en hel del om mitt inre. Enligt Feng Shui i alla fall. Men nån sa att om det blir ordning i det inre så blir det säkert det i det yttre också. Det kanske funkar åt båda håll.

2007-08-26 @ 12:59:06
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com
Postat av: loppispoppis

ibland kommer ordningen inuti bara för att man får ordning runt om kring sig. Jag tror faktiskt det lönar sig att rensa och fixa iordning hemma. =)

2007-08-26 @ 20:21:28
URL: http://loppispoppis.blogspot.com
Postat av: malve

Ja...för varje sak jag klarar så kommer jag ju närmare det där Jättejobbiga. Kanske är det det som ger ångest.
Det ska bli skönt iallafall. Att få ordning. Allt stök ligger nog och gnager i medvetandet även om man inte medvetet tänker på det.

2007-08-26 @ 20:40:59
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

Ibland dyker "ner" dagarna upp efter någon tid av "uppåt" dagar..det är lite naturligt fenomen såhär när skolorna börjar och jobben och jag tycker det känns som någon slags sorg...tyvärr..men vet att det går över för min egen del..kanske det är så för dig ocskå? Kram D

2007-08-26 @ 21:33:40
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Jag måste nog jobba lite mer med tanken på jobbet. Även om det kändes OK när jag var där, så är jag redan tillbaka i oron. Varje förbättring är ju ett steg närmare jobbet. Skönt att höra att det är "normalt".

2007-08-26 @ 21:51:12
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0