att våga

Instruktion för flygrädda

För att man skall kunna flyga
måste skalet klyvas
och den ömtåliga kroppen blottas

För att man skall kunna flyga
måste man högst upp på strået
också om det böjer sig
och svindeln kommer

För att man skall kunna flyga
måste modet vara
något större än rädslan
och en gynnsam vind råda

Margareta Ekström

Jag tycker att den stämmer så bra in på min kamp mot panikångesten. Med tillägget att man måste ha tillit till sin egen förmåga.

Jag är rädd, oftast skräckslagen.
Men tänk, så modig jag är!
Som vågar!
Som gång på gång kastar mej ut.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Åh, så vackert! Det är stort att vara modig! Något jag har så svårt att se hos mig själv ibland. Men det är inte alla som är det. Tack för fina ord!

2007-08-20 @ 15:52:19
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: Nina på Johangården säger

Lämnar över ännu lite mer mod. Fin dikt. Kram

2007-08-20 @ 16:45:16
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0