bra-tack-hjälp

Trött. Trött. Trött. Känner mej helt tom inuti. Har svårt att hålla ögonen öppna.
I flera dagar har jag varit så här trött. Jag har sovit på dagarna och ändå kryper jag i säng tidigt. Och somnar på en gång. Är det för mycket runt omkring mej nu? Behöver jag ta det lugnt ett tag?
Jag vet inte.

Ska bara vara hemma imorgon och på kvällen ska jag köra till mamma och sedan ska vi åka till Ikea och Coop.

Tyvärr blir helgen jobbig med kalas både på lördag och söndag. Fast jag ska ju inte hålla i lördagskalaset. Det ligger på mannens ansvar. Tyvärr säger jag, för jag är ensam med barnen hela nästa vecka. Min man ska åka till Finland i jobbet. Tur att de är på dagis på dagarna.

Bra
- jag är envis
- jag är modig
- jag är en bra mamma

Tack
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för mina härliga barn
- tack för att jag har min mamma

Hjälp
-

Kommentarer
Postat av: Lena

bra med bra lista...all kraft till dig!

2007-08-29 @ 23:55:49
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Di

skulle du kunna tänka annorlunda kring helgen tror du? Klart att du är trött, du har mycket omkring dig och säkerligen många tankar utifrån det du skriver på bloggen också.
Kan du ta nästa vecka med ro, inte ha några krav på
något annat än att vara med barnen? Lämna och hämta på dagis, pula på med det du känner för under veckan, och INTE göra något som du ska för att du ska vara duktig? Tror du att det går att planera in just bara det? Att du gör det absolut nödvändigaste. Resten kan du göra sen, när du inte är ensam med barnen. En jättebra lista du gjort! Du är ju väldigt bra på att skriva kort, kan du göra en lista för veckan med? Eller blir det för jobbigt?
Ha en underbar dag, skickar solen till dig om den inte redan skiner hos dig! Kram :)

2007-08-30 @ 08:08:28
Postat av: malve

Solen är här också! :)
Ja, nu hade jag inte mitt "att må bra"-mål i sikte, utan var tillbaka i "börja jobba så snart som möjligt"-tankarna.
Ensam en vecka är ju faktiskt en tillräckligt stor utmaning. Behöver inte köra bil och annat just då. Ju. Tack för att du fick mej att tänka om, Di! Kram :)

2007-08-30 @ 08:29:42
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: malve

Lena: Bra. Men svårt. Tack:)

2007-08-30 @ 08:30:49
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

Go girl go..bra att du såg ditt må bra mål! Kram

2007-08-30 @ 12:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0