en egen förmiddag

Min kära syster har planerat dagen så att jag får förmiddagen för mej själv. Så härligt.
Sitter och surfar lite (vad annars?) och har faktiskt druckit en kopp kaffe. Mmmm....så gott.
Som tack ska jag diska och göra i ordning i köket. Fick tydligen inte nog av handdisk igår.
Och sedan ska jag läsa.

Eftermiddagen blir tuff. Syster passar på att utnyttja det faktum att hon har besök med släpkärra. Så det blir Ikea och diverse andra möbelaffärer. Kanske ett par nöjesaffärer också. Jag såg ett par fina grejjer förra gången jag var här som jag gärna köper idag. Vi ligger före schemat. Fyra samordnade effektiva människor fixade massor igår.
Är vi släkt, eller?

Jag förmodar att brorsan är i full gång med Hiltin. Hyllor, tavlor och diverse annat ska upp på väggarna.
Jag har planerat och inhandlat Ikeaskåp att bygga säng av. Syster var lite  skeptiskt och brorsan tveksam.
Men vi monterade skåpen igår och det blir kanonbra. Puh! Och i går kväll kläcktes idén om en sänggavel med hylla. Det svänger bror ihop i ett huj. Så det blir besök i byggaffär oxå.

Tufft för min panikångest att åka runt till en massa obekanta ställen. Och vi ska ända till Lund och hämta en soffa.
Helst skulle jag vilja gömma mej här i lägenheten hela dagen.
Eller, JAG vill ju inte det. JAG tycker ju att sånt här är roligt.
Det är den där dumma ångesten.
Men idag bestämmer JAG.
Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0