jag sa nej

Igår frågade Fru W om hennes son fick komma och sälja ur sin julkatalog på mitt me&I-party.
Jag sa nej.
Häpp!

Idag kom sonen med katalogen.
Det var absolut ingenting som jag tyckte var intressant.
Så jag sa nej.
Häpp! Häpp!

Lite dåligt samvete för det där sista...men vi köpte ett par saker förra året. Och man kan ju inte sprätta iväg en massa pengar bara för att vara snäll. Inte varje gång iallafall.

Till saken hör att jag och fru W har helt olika syn på uppfostran (och jag har naturligtvis rätt).
Det är hennes idé att sonen ska sälja. Och det är hon som styr och pushar. Sonen är inte fyllda åtta. Och skulle väl aldrig komma på tanken själv. Antar att hon har någon pedagogisk tanke med detta, lärare som hon är.

Fast jag för min del tycker att det viktigaste är att mina barn ska komma med egna ideér, få lust till olika saker. Vilket de ju kommer att få i sinom tid, när de är mogna för det. Barnen verkar bli stora mycket tidigare nuförtiden, så jag tycker att det känns viktigast att de får vara barn så länge som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Fru Fundersam

Ja men vad klok du är!
Både det att du klarar av att säga nej, och att du tycker att barnen ska få vara barn så länge som möjligt!
Sånt gillar jag :-)

2007-08-21 @ 21:51:32
URL: http://frufundersam.bloggagratis.se/
Postat av: malve

Känner mej jättestolt över att jag sa nej.:)

2007-08-22 @ 08:38:45
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0