lite märkligt...?

Så här står det i sonens brev från hans nya fröken:

Jag vill att du målar något från ditt sommarlov...Träna dig att berätta om din bild. Du får också ta med dig något sommarminne om du vill.

Träna dig att berätta om din bild. Han ska börja ettan.Känns inte det lite väl kravfyllt att tvingas redovisa inför klassen redan första dagen? Alltså att rita en bild. Självklart. Och sen prata om den i dialog med fröken. Tycker ju jag. J

ag läste inte igenom brevet innan jag läste det för sonen, så jag tog inte bort den meningen. Han är tydligen inte så förtjust i att prata i klassrummet för han har varit jättenervös. Och först ville han inte göra någon teckning alls.
Men i stugan ritade han en fin bild när vi åker traktor med vagn ner till sjön, och den ska han ta med sej imorgon. Och sin fossilsamling. Vi har pratat om bilden några gånger så att han har något att säga också.

Tänk att han börjar ettan imorgon. Min lille plutt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0