min målbild

Jag har länge tänkt på att jag alltid tänker negativt när jag ska ge mej i kast med något väldigt ångestladdat.
Det är ju inte så bra, eftersom man ofta får det man förväntar sej. Dessutom spär negativa tankar på förväntansångesten och gör situationen än mer ångestfylld.

Vad jag behöver är positiva målbilder. Men jag har inte lyckats skapa någon som inte i sig är förknippad med ångest. (Om jag ska köra in till stan kan inte målbilden vara att jag går i affärer eftersom den synen också ger mej ångest.)

Men i måndags hade jag den självklaraste av målbilder i fokus.
Jag tänkte ut det positiva och glada inlägg jag skulle skriva på bloggen när jag kom hem!

Kan det bli bättre än så?
Jag kan ha samma målbild vad jag än företar mej.
Min målbild innehåller inga värderingar från andra, utan det är något jag gör för mej själv.
Den snuddar inte ens vid duktighetstankarna.
Och själva målbilden består dessutom av något som jag tycker är roligt. Nämligen ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0