nyhetstorka

Hoppsan! Jag har inte kollat på några nyhetsprogram på evigheter.
Mitt enda nyhetsintag är via lokalblaskan. Inrikes- och utrikes på ett uppslag.
Iallafall rubrikerna. För det mesta.

Hörde någon psykolog uttala sej om att inte är bra att börja dagen med nyheter. En portion krig och elände till frukost påverkar en negataivt hela dagen. Ligger ju någonting i det. Så jag slutade med morgontv.

För ett tag sedan läste jag i någon bok att om man avslutar dagen med nyheter tar man med sig dessa negativa intryck in i drömmarnas värld. Låter ju inget vidare. Så aktuellt går bort.

Kvar är då rapport vid halv åtta. Men så här på sommaren sover inte barnen vid den tiden. Så det går inte heller. Jag ser absolut inte på nyheter när barnen är vakna.

Och tv4:s nyheter tycker jag inte om.

Därav denna uppenbara allmänbildningsbrist.
Fast nu har jag ju i och för sig också sommartid och är uppe längre. Ofta ända till elva. Tänka sej. Så aktuellt skulle väl kunna gå för sig igen.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Måste erkänna... nyheter får jag bara via morgontidningen.. och ibland via nätet.

2007-08-02 @ 20:46:33
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

skönt att det finns fler än jag...

2007-08-03 @ 16:21:54
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0