rörmokaren

Det är rörmokaren som har vänt upp och ner på min värld.
Tror jag iallafall.
En sak är säker. Jag kommer inte att överleva särskilt länge i verkligheten om jag ska vara så här känslig!

Vi ringde rörmokaren innan sommaren. De skulle komma när de hade tid (som vanligt....). Vi väntade. Och väntade. För ett par veckor sedan ringde han! Och ville komma samma dag. Det gick ju inte. Jag visste inte exakt hur det skulle vara. Jag ringde honom dagen efter. Men det var hans sista jobbdag innan semestern. Fick ett nummer till någon annan. Och jag har glömt bort det hela.

Igår ringde rörisens chef. Irriterad. Och undrade varför jag inte hade hört av mej. De hade minsann köpt hem grejjerna redan i juli och ville ha jobbet avslutat. Då sa jag faktiskt emot. Hör och häpna!
På eftermiddagen ringde Röris kollega och pratade med mej som om jag vore ett barn. Blääää!!!!! Och skyllde återigen på mej.

En sån här sak räcker för att jag ska må pest!

Förmodligen är det väl så att de ville lägga skulden på att de inte hört av sej på mej, så att det inte var deras fel. Det var jag som var strulpellen. Och det var det ju faktiskt. Men som dom gick på... usch!

Kommentarer
Postat av: Fru Fundersam

Ja, det är alltid skönare att få skylla ifrån sig ... Men det är ju DU som är kunden.
De ska väl vara glada att få jobb!
Tycker man.
Men, de är som de är hantverkarna.
Skit i det.
För du vet ju att det minsann inte är ditt fel att de inte lyckas bete sig artigt och vänligt. Men irriterande för dig, är det förstås ...

2007-08-28 @ 14:04:54
URL: http://frufundersam.bloggagratis.se/
Postat av: maria

Lyssna nu på Fru Fundersam och min make (han är så kundorienterad att det är sanslöst).... Du är KUNDEN och kunden har ALLTID RÄTT!!! Oskriven lag, that´s it.... kram

Postat av: Veronica

Du har ju fått kloka svar ovan så jag nöjer mig att berätta att en sådan sak också kan få mig helt ur balans. Du är inte ensam!
Kram, Smultronblomman.

2007-08-28 @ 19:26:44
URL: http://www.smultronblomman.wordpress.com
Postat av: malve

Ja, så är det ju. Kunden har rätt. Det vet jag ju. Men ändå blir det så här...

2007-08-28 @ 21:04:21
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0