snigel- eller tankejakt?

Plockade mördarsniglar.
Lät tankarna vandra som de ville.
Insåg att jag även här
lagt prestationskrav på mej själv.
Velat komma fram till något när jag tänkt.
Någon sanning om mej själv.
Man kan ju inte bara flumma runt...

Men det är ju just det som är meningen.
Att inte tänka på vad man tänker.
Så att nya tankar kan födas.

När jag tappade mitt jag.
Så glömde jag också bort
hur man hittar dit.

Vem är jag?
Hur vet man det?
Var frågar man?
Det lät så svårt.

Inte kunde jag väl ana
att allt man behöver göra
är att gå på snigeljakt
Fokusera på marken
och låta tankarna
få fritt spelrum

För visst är det väl där
i det kravlösa tänkandet
som jaget finns...

Kommentarer
Postat av: Di

Hahaha...du är ju för härlig...skönt att du fann en stunds ro där på jakten efter dina sniglar..eller var det tankar ;-)
Kram på dej..och du har ju en härlig stil( snällt menat hoppas jag du förstår)..rolig är du emellanåt, finurlig och klok..keep it up..jag vill läsa mer..

2007-08-22 @ 19:23:28
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Miranda

Tack för påminnelsen! :-)

2007-08-22 @ 21:40:51
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0