tuff prinsessa

Lagom till läggningen leker barnen för fullt. Hela dagen har de gnabbats så där som syskon gör. Men nu känner de nog på sej att dagen snart är slut. Vi låter dem leka en stund till. Vi är lediga i morgon.

De har varit i utklädningslådan, ser jag. Först kommer storebror i en jättelik skjorta. I handen har han ett lasersvärd. Aha, stjärnornas krig. Sen ser jag lillasyster. I full prinsessmundering. Vad leker hon? Rätt som det är sliter hon fram en pistol och låtsasskjuter. Vem är du, frågar jag nyfiket. Leia, svarar storebror snabbt. Och själv är han Luke.

Ja, säger lillasyster, hon är en prinsessa. Som har pistol. Och lasersvärd.

När jag tänker efter så är nog de flesta kvinnor i stjärnornas krig-filmerna väldigt självständiga. Bra filmer för att få bra förebilder när man är tjej, kanske.

På tal om Stjärnornas krig, förresten. Jag vurmar för de svenska namnen. Stålmannen, spindelmannen, läderlappen (fast det känns väl inte helt bra), men barnen envisas med engelskans Star Wars, batman o.s.v.
Snart är jag väl den där pinsamma morsan som pratar så konstigt.

Kommentarer
Postat av: rosenblom

Helt ärligt... Haha! Läderlappen. Föreställ dig den spritfesten de klurade ut det namnet. Det är ju helt osannolikt! Läder?! Lappen?? Läderlappen?!?! Funderar jag lite mer kommer jag dö av skratt. PANG! BOOM! TJOFF! SMACK! CRASH! Du minns väl den gamla tv-serien med serierutor? ;-)

2007-08-17 @ 10:20:54
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: malve

Jag blir på bra humör varje gång jag säger det. Vardagshumor på hög nivå (?????) :)

2007-08-17 @ 11:06:03
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0