tyst och stilla

Nu har familjen åkt. Det enda som hörs är klockan som tickar. Och knappandet på tangenterna, förståss.
Puuuh! Sonen två dagar utan kompis blir lite mycket... man behöver en paus. Och så är han väl uppspelt och nervös inför skolstarten imorgon.

Nu har jag avbokat tandläkartiden och tackat nej till firmafesten. Skönt!

Och så har jag funderat lite över helgen. Imorgon ska jag åka till stan med mamma. Det blir samma väg som till terapeuten på fredag. Går det bra imorgon (klart det gör!!!) så känns det ju jätteskönt på fredag. Blir det för jobbigt så kan jag redan imorgon bestämma med mamma att hon skjutsar mej.

På lördag skippar jag fotbollsträningen, men vill nog åka till jobbet. När jag än åker dit första gången blir det ju jättejobbigt. Och ett öppet hus med familjen är ju helt kravlöst och på mina villkor. Om jag inte orkar gå på restaurang på kvällen kan vi beställa hämtmat i mammas lägenhet. Så passar hon barnen hos oss. Grejjen är ju att vi ska vara för oss själva en kväll.

På söndag ska jag välja antingen klädparty eller AC. Och avboka om jag inte orkar.

Sådärja, nu känns den närmaste framtiden lite luftigare och bättre. Nu ska jag läsa ut min bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0