att älska sej själv

Jag har varit ganska duktig på att följa mina nya rutiner när det gäller städning och sådana där tråksaker.
Min nya föresats till egenkväll varje söndag har dock brustit. En gång hade jag det (för en dryg månad sedan?). Nu är det dags igen, men bara för att det är nyårsafton imorgon och fötterna inte är i tillräckligt fint skick för att visas upp i tunna strumpbyxor. Naglarna har jag panikklippt ett par gånger.

Så nu sitter jag framför brasan med datorn, en Baileys (måste ju provsmaka likören tills imorgon) och fötterna i blöt. Äntligen!

Provade förresten min klänning igår. Hoppsan vad jag såg tjock ut. Vägde mej och jag har nog gått upp 4 kg sedan jag köpte den. Shit! Järnbrist och ångest är inget bra för vikten, och i kombination med decembers fyllda skafferi var det förödande! Jag äter när jag inte mår bra, när jag är stressad och när jag är trött. Vanligtvis brukar jag inte ha något gott hemma men nu har det ju som sagt varit juletider.

I somras skrev jag om att tycka om sej själv.. Får se om det går lika lätt nu när den förhatliga magen är tillbaka (mina hemmaklänningar med tights var kanske inte så smart iallafall. Döljer viktökningen bra...).

Klarar jag av en nyårsfest i klänningen utan gigantiska hållainbådehärochdärtrosor?
Kan jag stå för den jag är även med några kilos övervikt?

Medan jag funderar på det ska jag nog ta äta upp resten av julgodiset. På tisdag är det sockerförbud som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0