billös

Det blir ingen stadstur i dag. Mannen hade dragit på sej cykelmunderingen och glad i hågen gått ut för att gränsla den ädla springaren när han upptäckte att det var tomt i båset. Cykeln var kvar på jobbet. Skönt att det är fler än jag som är lite vimsiga :)

Nåja, det gjorde inte så mycket. Jag kan åka i morgon istället.

Idag var alla barnen färdiga för avfärd så pass tidigt att de hann se julkalendern. Så då fick jag en stund i lugn och ro innan det var dagisdax. Väldigt skönt! Och ett bra sätt att få dem i ordning i tid.

Igårkväll blev förresten perfekta mamman stolt. Barnen la snällt fram morgondagens kläder och packade gympapåsen, Mina kompisar blev sååå imponerade. Och jag kände mej BRA. Suck!

Fast dom är ju duktiga, de små liven. Speciellt 5-åringen som tar uppgiften på fullt allvar och som inte ens behöver någon påminnelse längre. Sonen vill gärna gnälla lite först.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Din blogg kan vara kapad, läs och anmäl dem; http://ninajohangarden.blogg.se/1196755544_det_r_d_sjlvaste_helv.html

2007-12-04 @ 09:29:23
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: maria

Fniss! Tänk att i en viss ålder är deras iver att göra rätt och gott så stor att man inte kan ana att den snart ska bytas ut i en iver att göra som den själv vill oavsett vad de runtikring vill:))) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0